GPS GPS
551
BLOG

Ssaki górą!

GPS GPS Rozmaitości Obserwuj notkę 22

Przedwczoraj na wyspie Pajęczej na Śniardwach widziałem jenota. W zeszłym roku w październiku do ogniska podchodziły dwa młode lisy - tak wtedy myślałem. Teraz mam zdjęcia i wszystko wskazuje na to, że to były jednak jenoty. Opis ich stylu życia pasuje do tego, że mogą przetrwać na tak małej wyspie.

Albo nie - odwołuję jenota. Przyjrzałem się bliżej zdjęciu i widzę, że to był szop pracz. Jenotem się zasugerowałem, bo przesypia zimę i pewnie dlatego przetrwał na Pajęczej. Ale skąd się tam wziął? A koncepcja szopa pracza wyjaśnia wszystko: przepłynął. Pewnie mieszka na wyspie, ale sobie pływa po okolicy.

Cholera! Dawniej tego nie było! Człowiek w lesie, czy na wyspie, spotykał co najwyżej żabę, jaszczurkę, ślimaka czy bociana - no i pełno komarów, gzów i różne inne robactwo. A teraz pełno bobrów, jenotów, szopów praczów, jeleni, listów, łosi, wilków, niedźwiedzi. Co się dzieje? Klimat się zmienia i sprzyja ssakom?

A w Polsce podobno przyrost naturalny zaczął rosnąć.

 

Grzegorz GPS Świderski


Aforyzmy polityczne <- poprzednia notka
następna notka -> Jak oni cumują!

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości