GPS GPS
651
BLOG

Test polityczny, część 1

GPS GPS Polityka Obserwuj notkę 2

Właśnie w moim czasopiśmie „Pupilla Libertatis” zrobiłem nową ankietę. Z pozoru ankieta ta jest apolityczna, neutralna światopoglądowo, dotyczy pewnych bajkowych cech fizycznych, a nie ideologii. Ale to tylko pozory - w istocie ankieta i jej wyniki mają polityczne wyjaśnienie. Ja już o tym kiedyś notkę napisałem, ale teraz chciałbym powtórzyć test, bo mamy w Salonie24 nowe możliwości techniczne, by to zrobić lepiej.

Więc jeśli chcecie się pobawić, to nie szukajcie tej mojej starej notki, ale odpowiedzcie na takie pytanie:

Masz do wyboru dwie pigułki: czerwoną i niebieską. Gdy połkniesz niebieską, to dostaniesz zdolność latania jak orzeł, a gdy połkniesz czerwoną, to dostajesz zdolność stawania się niewidzialnym. Co wybierasz?

  • Czerwoną, czyli niewidzialność.
  • Niebieską, czyli latanie.

To jest amatorski eksperyment. Bardzo proszę wszystkich, których zaintrygowałem stwierdzeniem, że jest to ankieta polityczna, o odpowiedź. I w ogóle wszystkich, którzy interesują się polityką, proszę o wpisanie odpowiedzi – proszę wejść na odnośnik, który podałem i kliknąć na jedną z dwóch możliwości – znajdują się pionowym w pasku po prawej stronie, tuż poniżej opisu czasopisma: „Pupilla Libertatis”.

Co Wam szkodzi poświęcić trzy sekundy i zrobić trzy kliki myszą? Przecież jest to dylemat podobny do tego czy głosować na PO czy na PiS, albo czy na Komorowskiego czy na Kaczyńskiego. Ale nie ma co godzinami myśleć i analizować problem – wybierzecie to co czujecie, co wam temperament podpowiada, wybierzcie cechę, która by się Wam bardziej przydała, która dałaby Wam więcej frajdy i korzyści.

Dociekliwi mogą w komentarzach pod tą notę prosić o dodatkowe, szczegółowe wyjaśnienia tego, na czym konkretnie polega ta niewidzialność i to latanie, o które pytam, o które mi chodzi w tym eksperymencie, a chętnie wyjaśnię i uściślę.

Jeśli w zabawie weźmie udział co najmniej kilkanaście osób, to będzie dalszy ciąg – będą następne ankiety – a na końcu napiszę wyjaśnienie i omówię wyniki.

To jest amatorski eksperyment socjologiczno-polityczny, który sam wymyśliłem, mimo, że nie jestem ani socjologiem, ani politologiem. Bardzo proszę wszystkich o uczestnictwo w tym eksperymencie!

W teście mogą wziąć udział wszyscy, nie tylko zainteresowani polityką. Filmami to się na pewno wszyscy interesujecie, nie? No to na pewno oglądaliście różne filmy, w których bohaterowie są niewidzialni, albo latają: np. niewidzialność była pokazana w serii filmów o Predatorze, albo w filmie „Niewidzialny człowiek” z 1933 roku, albo w niedawno wyemitowanym na Polsacie „Człowieku widmo” z 2000 roku. Z kolei latanie jest w serii o Batmanie, albo w filmie „Człowiek rakieta” z 1991, albo w kolejnych „Matrixach”. No to co wolicie, latanie czy niewidzialność?

(Już jest druga część ankiety!)


Najpięknięjsza zagadka na świecie <- poprzednia notka
następna notka -> Test polityczny cześć 2

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka