GPS GPS
707
BLOG

Test polityczny, część 3

GPS GPS Polityka Obserwuj notkę 4

Bardzo dziękuję wszystkim za udział w dwóch poprzednich częściach mojego testu politycznego (tu jest część: pierwsza, a tu: druga). Pytałem w nich o latanie i niewidzialność. Pierwsza notka ma 256 odsłon, a druga tylko 189. W pierwszej ankiecie wzięły udział 32 osoby z, pośród których 31% wybrało dla siebie niewidzialność, a 69% możliwość latania. W drugiej ankiecie wzięło udział istotnie mniej osób, bo 16, i rozkład odpowiedzi był taki:

  • 0% - dla siebie niewidzialność, i to samo dla wszystkich ludzi.
  • 31% - dla siebie niewidzialność, ale dla wszystkich ludzi latanie.
  • 63% - dla siebie latanie, i to samo dla wszystkich ludzi.
  • 6% - dla siebie latanie, ale dla wszystkich ludzi niewidzialność.

W trzeciej części testu pytam tych, którzy wzięli udział w pierwszej i drugiej ankiecie o poglądy polityczne na najbardziej ogólnym poziomie, czyli w rozbiciu na prawicę i lewicę. Ponieważ te pojęcia są silnie politycznie uwarunkowane, są używane w walce politycznej i propagandzie, więc są mętne i zmieniają się w czasie. Dlatego dla potrzeb ankiety trzeba je dokładnie zdefiniować. No to definiuję zgodnie ze: słowniczkiem politycznym, który kiedyś stworzyłem na potrzeby dyskusji politycznych.

Zgodnie z moim słowniczkiem prawicowiec to: konserwatysta lub monarchista lub autorytarysta lub reakcjonista lub narodowiec lub nacjonalista lub libertarianin lub minarchista lub konserwatywny liberał, a lewicowiec to: libertyn lub anarchista lub komunista lub socjalista lub totalitarysta lub socjaldemokrata lub gej lub feministka lub zielony.

Mój słowniczek polityczny jest krótki, zwięzły i prosty – każdy po przeczytaniu go może określić czy czuje się prawicowcem czy lewicowcem. No i teraz proszę o połączenie odpowiedzi z poprzednich ankiet ze swoimi poglądami:

To jest kontynuacja poprzednich ankiet, w których trzeba było wybrać latanie lub niewidzialność dla siebie, a potem dla wszystkich ludzi. Zaznacz swój poprzedni wybór w połączeniu ze swoimi poglądami politycznymi:

  • Jestem prawicowcem, chcę móc stawać się niewidzialnym, i tego samego chcę dla wszystkich ludzi.
  • Jestem prawicowcem, chcę móc stawać się niewidzialnym, a dla wszystkich ludzi chcę by umieli latać.
  • Jestem prawicowcem, chcę umieć latać, a dla wszystkich ludzi chcę umiejętności stawania się niewidzialnymi.
  • Jestem prawicowcem, chcę umieć latać, i tego samego chcę dla wszystkich ludzi.
  • Jestem lewicowcem, chcę móc stawać się niewidzialnym, i tego samego chcę dla wszystkich ludzi.
  • Jestem lewicowcem, chcę móc stawać się niewidzialnym, a dla wszystkich ludzi chcę by umieli latać.
  • Jestem lewicowcem, chcę umieć latać, a dla wszystkich ludzi chcę umiejętności stawania się niewidzialnymi.
  • Jestem lewicowcem, chcę umieć latać, i tego samego chcę dla wszystkich ludzi.
 
Bardzo proszę przejść do strony czasopisma: „Pupilla Libertatis” i kliknąć na jedną z ośmiu powyższych możliwości – znajdują się w pionowym pasku po prawej stronie, tuż poniżej opisu czasopisma. Oczywiście w kwestii latania i niewidzialności proszę o wybranie tego samego, co w poprzednich ankietach. Jeśli ktoś nie zdążył wziąć udziału w pierwszej i drugiej ankiecie, to może wziąć udział tylko w tej, wybierając dowolną z ośmiu możliwości.
 
Niestety biorąc udział w kolejnych ankietach uczestnicy mogą być niekonsekwentni i mogą wybierać inaczej niż poprzednio, dlatego taki sposób nie spełnia kryteriów naukowych. Ale póki co Salon24 nie daje technicznych możliwości zrobienia serii ankiet powiązanych ze sobą. Niemniej i tak dotychczasowe wyniki są ciekawe. Bardzo proszę o liczny udział – następna notka będzie podsumowaniem i będzie najciekawsza.
 
(jest już omówienie testu)

 

 

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka