GPS GPS
2637
BLOG

Komentarz do notki Jarosława Kaczyńskiego

GPS GPS Polityka Obserwuj notkę 61
Mamy w Salonie24 nowego kolegę blogera – Jarosława Kaczyńskiego. No to skomentowałem jego pierwszą notkę, ale ten komentarz utonie w powodzi innych, więc wyciągam go na mój blog, by go uwypuklić.
Jarosław Kaczyński tak napisał o przedsięwzięciach gospodarczych Polaków w czasach zaborów:
Mimo często naprawdę imponujących osiągnięć, przedsięwzięcia te, nie mogąc się oprzeć na silnym własnym państwie, miały zbyt małą skalę oddziaływania lub rozpadały się w wyniku dziejowych katastrof.
A ja to skomentowałem tak:
Nie. Przedsięwzięcia te nie dlatego przegrały, że nie miały wsparcia państwa, ale dlatego, że państwo je zwalczało! Gdyby państwo odczepiło się od ludzkich uczciwych przedsięwzięć, gdyby nie przeszkadzało, to wiele z tych przedsięwzięć by się rozprzestrzeniło bez pomocy państwa, nawet własnego - nawet w państwie obcym nasze przedsięwzięcia odnosiłyby sukcesy, byleby to państwo się w nie nie wtrącało!
Państwo nie powinno wspierać przedsięwzięć ludzkich, ani ich szykanować - nie powinno preferować jednych przedsięwzięć kosztem innych, nie powinno wspierać narodowych by szkodzić obcym, albo na odwrót. Każde ludzkie przedsięwzięcie gospodarcze jest pożytecznie dla wszystkich i niech się państwo od tego odczepi!
 
Grzegorz GPS Świderski

Polska instrukcja <- poprzednia notka
następna notka -> Tajemnica

 

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka