GPS GPS
2845
BLOG

Prawnicy

GPS GPS Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 59

Pewien student prawa bardzo źle się uczył i dlatego postanowił sobie wziąć płatnego korepetytora. Wynajął wybitnego profesora prawa i zaproponował mu, że zapłaci za korepetycje po swoim pierwszym wygranym procesie sądowym. Profesor się zgodził i uczył go tak, że student skończył studia wzorowo.

Ale niestety po studiach student nie kwapił się za bardzo do uczestniczenia w żadnych procesach sądowych, więc pewnego razu zniecierpliwiony profesor przyszedł do studenta i mówi mu tak: "mam zamiar wytoczyć ci proces o zapłacenie mi zaległej kwoty za korepetycje. Jakikolwiek nie byłby wynik tego procesu, to i tak będziesz musiał mi zapłacić, więc lepiej zapłać od razu, bez procesu. No bo jeśli proces przegrasz, to znaczy, że sędzia wyda wyrok, że masz zapłacić za korepetycje, a zatem będziesz musiał to zrobić na mocy wyroku sądowego, a jeśli wygrasz, to też będziesz musiał zapłacić na mocy naszej umowy."

Ale student był dobrze wykształconym prawnikiem i odpowiedział: "jeśli wygram proces, to na mocy wyroku sędziego nie będę musiał ci płacić, a jeśli proces przegram, to ci nie zapłacę na mocy naszej umowy, którą zawarliśmy, więc co by się nie zdarzyło, to i tak ci nie muszę płacić."

Który z nich miał rację?

Grzegorz GPS Świderski


Wydarzenia z Notre Dame <- poprzednia notka

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka