GPS GPS
1017
BLOG

Aby być wolnym trzeba być bogatym

GPS GPS Społeczeństwo Obserwuj notkę 9
Główny sposób na zniewolanie ludzi, to ich ograbienie. Bieda czyni z ludzi niewolników. Państwo odbierając nam większą część owoców naszej pracy, okrada nas czyniąc nas swoimi niewolnikami.
Im człowiek jest bardziej bogaty, im ma więcej majątku, tym jest bardziej wolny. To wcale nie musi być bogactwo materialne przeliczalne łatwo na pieniądze. Naszym majątkiem jest też nasza rodzina, czy nasze umiejętności.
Obecne państwo zniewala nas poprzez tysiące głupich ustaw, przepisów, rozporządzeń czy bzdurnych działań urzędników (należy pamiętać, że tymi urzędnikami są nie tylko policjanci, sędziowie czy posłowie, ale też są nimi nauczyciele, lekarze, listonosze czy dziennikarze). Okrada nas materialnie, mentalnie, odbiera nam czas i chęć do życia.
Ale to obecne państwo jest w tym słabe, te jego ograniczenia wolności daje się obchodzić. Tysiąckroć większym ograniczeniem naszej wolności jest to, że to głupie państwo szykanuje naszą pracę obciążając ją horrendalnymi haraczami. A to już jest trudniej obejść.
Podatki dochodowe, składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, akcyza, VAT i tysiące innych haraczy skutkuje tym, że jesteśmy biedni, nie mamy majątku. Jesteśmy biedni, to jesteśmy głupi. Jesteśmy głupi, to popadamy w jeszcze większą niewolę.
Człowiek bogaty w każdych warunkach jest bardziej wolny niż biedny. Gdy człowiekowi odbierzemy jego majątek, to utrudnimy mu korzystanie z wszelkich wolności. Dlatego majątek jest bardzo ważny. Wiedza to też majątek. Państwo nam ją odbiera ustanawiając monopolistyczny i bzdurny system edukacyjny.
Każdy człowiek z osobna może omijać głupie przepisy okupacyjnego państwa, bo ono jest często nieskuteczne, bo za dużą liczbą spraw się zajmuje. Ale łatwa możliwość pracy na czarno, czy samokształcenie, albo inne omijanie prawa, nie rozwiązuje problemu.
Problem nie w tym, że mogę sam podjąć dowolną nielegalną działalność, ale w tym ile mam ofert pracy i za jaką cenę. Problem w tym jak dużą działalność mogę rozwinąć zatrudniając innych na czarno.
Wielokrotnie bardziej moją wolność ogranicza nie to, co mnie osobiście ogranicza, ale to, co ogranicza tysiące ludzi dookoła mnie, z którymi mógłbym współdziałać, handlować i coś wspólnie tworzyć. Tysiąckroć bardziej ogranicza mnie to, że ludzie dookoła mnie nie mogą swobodnie pracować, bo ich pracę szykanuje państwo, niż to, że państwo szykanuje moją pracę. Moja wolność społeczna jest w dużym stopniu ograniczona tym, że wszyscy ludzie dookoła mnie są biedni, nie mają majątku.
Nie mogę dobrze zarabiać, bo zarabianie jest silnie skorelowane z możliwościami innymi ludzi, głównie finansowymi. W kraju biednym jest wielokroć trudniej zarabiać niż w bogatym. Dlatego wszelkie ograniczenia ekonomiczne, w tym szykanowanie pracy podatkami i składkami, to największe ograniczenie wolności, bo to prowadzi do biedy i zacofania, a to wolność ogranicza najbardziej.
Dlatego najważniejsze dla rozwoju wolnej i bogatej Polski jest to, by zlikwidować obowiązek ubezpieczeń społecznych i obowiązek szkolny oraz wycofać państwo z działań edukacyjnych, związanych ze służbą zdrowia i działalnością gospodarczą. Wszystko, co należy do państwa, należy sprywatyzować a to pozwoli drastycznie obniżyć podatki dochodowe i składki zdrowotne oraz na ubezpieczenie społeczne. To jest priorytet. Wszystko inne w polityce jest drugorzędne. Problem horrendalnego opodatkowania pracy w Polsce to najpoważniejsza sprawa polityczna.
 
Grzegorz GPS Świderski

Jestem grafomanem <- poprzednia notka
GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo