GPS GPS
486
BLOG

Warchoł

GPS GPS Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Naszą polską tradycją jest paleolibertarianizm. Czyli wolność osobista, swobody obywatelskie, "Szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie", tolerancja religijna, pluralizm kulturowy, swoboda gospodarcza, złota polska wolność. Państwo ma służyć nam, a nie my państwu. My, Sarmaci, nigdy w niewolę nie popadniemy, zawsze będziemy żyć po swojemu. O tym jest ta piosenka.
 
Grzegorz GPS Świderski

Warchoł! - krzyczą. Nie zaprzeczam,
Tylko własnym prawom ufam:
Wolna wola jest człowiecza,
Pergaminów nie posłucha.
A
A E
A
A E A
Boska ręka w tym, czy diabla,
Szpetnie to, czy właśnie pięknie -
Wola moja jest jak szabla:
Nagniesz ją za mocno - pęknie.
a
a E
a
a E a
A niewprawną puścisz dłonią -
W pysk odbije stali siła;
Tak się naucz robić bronią,
By naturą swą służyła.
F a
F a
B
E7
Sprawa ze mną - jak kraj ten stara
I jak zwykle on - byle jaka:
Nie zrobili ze mnie janczara -
Nie uczynią też i dworaka.
C F C G
C F C G
C F C d
a G a
Wychwalali zasługi i cnoty
Podsycali pochlebstwem wady,
A ja służyć - nie mam ochoty,
Warchołowi - nikt nie da rady!
C F C G
C F C G
C F C d
a G a
Lubię tany, pełne dzbany,
Sute stoły i tapczany,
Płeć nadobną - niesurową
I od święta - Boże Słowo.
A
A E
A
A E A
Lecz ni ksiądz, ni okowita
Piekłem straszy, niebem nęci,
Ani żadna mnie kobita
Wokół palca nie okręci.
a
a E
a
a E a
Mój ból głowy, moja skrucha,
Moje kiszki, moja franca,
Moja wreszcie groza ducha,
Gdy kostucha rwie do tańca!
F a
F a
B
E7
Sprawa ze mną - jak kraj ten stara
I jak zwykle on - byle jaka:
Nie zrobili ze mnie janczara -
Nie uczynią też i dworaka.
C F C G
C F C G
C F C d
a G a
Wychwalali zasługi i cnoty
Podsycali pochlebstwem wady,
A ja służyć - nie mam ochoty,
Warchołowi - nikt nie da rady!
C F C G
C F C G
C F C d
a G a
Jakbym ja był człowiek z wosku
W rękach wodzów, niewiast, klechów
Mógłbym ich zostawić troskom
Cały ciężar moich grzechów.
A
A E
A
A E A
Ale znam tych stróżów mienia,
Sędziów sumień, prawdy zakon,
Spekulantów odkupienia -
Bo znam siebie - jako tako.
a
a E
a
a E a
Ulepiony i pokłuty
Niepotrzebny będę więcej;
Rzucą w ogień dla pokuty
I umyją po mnie ręce.
F a
F a
B
E7
Sprawa ze mną - jak kraj ten stara
I jak zwykle on - byle jaka:
Nie zrobili ze mnie janczara,
Nie uczynią też i dworaka.
C F C G
C F C G
C F C d
a G a
Zły? - być może. Dobry? - a czemu?
Nie tak wiele znów pychy we mnie.
Dajcie żyć po swojemu - grzesznemu,
A i świętym żyć będzie przyjemniej
C F C G
C F C G
C F C d
a G a
Zły? - być może. Dobry? - a czemu?
Nie tak wiele znów pychy we mnie.
Dajcie żyć po swojemu - grzesznemu,
A i świętym żyć będzie przyjemniej
C F C G
C F C G
C F C d
a G a


Byle dalej <- poprzednia piosenka
następna piosenka -> Trencz

następna notka -> Gozdyra zabiła kota!

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości