GPS GPS
2557
BLOG

Program gospodarczy Kukiza

GPS GPS Gospodarka Obserwuj notkę 20
Poniżej kilka wypowiedzi Pawła Kukiza na facebooku.
*
Zapytany o to czy jest wolnorynkowcem czy socjalistą odpowiada: Jestem wolnorynkowcem, który uważa, że w związku z brakiem klasy średniej w Polsce na dzień dzisiejszy rolę stymulatora gospodarki musi przejąć Państwo poprzez odbudowanie podstawowych gałęzi przemysłu. Jako równoprawny kapitalista na wolnym rynku. - źródło
*
Wyjaśnia dlaczego podał jako program kilka postulatów Solidarności z 1980 roku: W jednym z postów napisałem "program". Nie MÓJ program tylko "Solidarności" z 1980 roku. Naiwnie liczyłem na przebłyski intelektu u niektórych i znalezienie ANALOGII do naszej dzisiejszej sytuacji. Że zauważą, iż od ponad 30 lat w tym "cudnym, demokratycznym i niezabetonowanym" Systemie partiokratycznym mamy prawie IDENTYCZNE problemy. Czyli: m.in. podawanie w mainstreamie nieprawdziwego obrazu sytuacji społeczno-gospodarczej, brak dostępu do mieszkań dla młodych ludzi, niskie płace, wysoki wiek emerytalny, PARTYJNIAKÓW bez kwalifikacji i BEZKARNYCH w spółkach SP za kolosalne pieniądze, dramatyczny stan Służby Zdrowia i opieki medycznej, itd... Chciałem tym postem uświadomić tym wszystkim bojącym się "zabetonowania" sceny politycznej, że już BARDZIEJ SIĘ NIE DA jej zabetonować. Oni wszyscy już byli! Od 1989 - ba, od 1945 - wybierają się sami spomiędzy siebie a problemy jakie były - takie zostały. Jedno pewne. W tym obecnym "niezabetonowanym" Systemie z całą pewnością im się żyje coraz lepiej i dostatniej. źródło
*
Pytany o program gospodarczy odpowiada: Stworzenie warunków dla zaistnienia gospodarki wolnorynkowej poprzez m.in. odurzędniczenie Państwa, opodatkowanie pracy. Likwidacja podatku CIT, opodatkowanie molochów wielkopowierzchniowych i opodatkowanie banków. Odbudowa podstawowych gałęzi gospodarki Państwa (przemysł zbrojeniowy, wydobywczy, energetyczny, itd). Zmniejszenie o połowę akcyzy na energię. UPROSZCZENIE prawa podatkowego, zwiększenie kwoty wolnej od podatku.... Ale to NIE JA mam poprawiać sytuację ekonomiczna w Polsce a zespół ekspertów z Centrum Adama Smitha, przedstawicieli czołowych polskich przedsiębiorców i reprezentantów interesu pracobiorców. źródło
*
Ja wyciągam z tego wniosek, że Paweł Kukiz nie ma żadnego programu gospodarczego, nie ma sensownych pomysłów na jakiekolwiek zmiany w prawie czy ustroju w Polsce. Miesza pomysły socjalistyczne z wolnorynkowymi. W istocie chce tylko zmienić kodeks wyborczy. No i chciałby wymienić klasę polityczną.
Tracę nadzieje związane z jego ruchem. To nie będzie ruch wolnościowców, to będzie druga „Solidarność”, czy jakaś inna trzecia droga czyli socjaldemokratyzm. To będzie stary, PRL-owski program, który streszcza się w haśle: „socjalizm tak, wypaczenia nie”. On będzie niestety realizował program mickiewiczowski: "Szabel nam nie zabraknie, szlachta na koń wsiędzie, ja z synowcem na czele i? - jakoś to będzie!". Tym właśnie była pierwsza Solidarność.
Jedyna nadzieja jaka mi pozostaje to to, że Paweł Kukiz przestanie formułować postulaty gospodarcze i odda tworzenie programu jego ruchu ekspertom z Centrum Adama Smitha. Tylko im i nikomu więcej. I oni z nim wejdą do sejmu i oni zmienią prawo. A Kukiz niech się zajmuje tylko swoimi JOW-ami.

 

Grzegorz GPS Świderski
PS. A tu wykład Stanisława Michalkiewicza dotyczący JOW:

Prawybory JOW <- poprzednia notka
następna notka -> Tajne służby w akapie

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka